"Teruskan Perjuangan, Tingkatkan Kefahaman"

Selasa, 25 November 2008

PERKHEMAHAN IBADAH REMAJA

Trong, Taiping. 21 -23 Nov. 2008: Perkhemahan Ibadah Remaja telah dianjurkan oleh Persatuan Belia Bina Insan, Ipoh Timur. Seramai 38 orang peserta dan 15 urusetia dan fasilitator terlibat dalam program ini. Bertempat di Kem Pecah batu, Taiping sumua peserta yang berusia sekitar 20 tahun telah dihimpunkan dan melalui semua slot2 program yang telah disusun. Antaranya LDK, kuliah, riadah, jungle tracking, night walk dan sebagainya. Sepanjang 3 hari 2 malam ini, para peserta didedahkan dengan pelbagi aktiviti yang membina minda, sahsiah, akhlaq, aqidah dan juga fizikal. Kesemua aktiviti2 ini diharapkan memberi kesan positiv kepada jiwa2 remaja peserta.

Tahinah buah pengarah progran sdr. zul dan kem komandan pakjan yang bertungkus lumus memastikan program ini berjalan lancar. Ribuan terima kasih juga kepada fasilitator2 yang lain seperti sdri. Hayati, sdri. Hazlina, sdr. Fadzil, sdr. rozaimi, utz. Faisal, sdr. syeikh, sdr. hanip dan anak buah teman meor serta haikal. Terima kasih banyak2 kerana sedia membantu dan bekorban masa dan tenaga memastikan program ini berjaya.

Kepada peserta semoga program ini semoga memberi kesan yang mendalam kepada hati seterusnya mengamalkan apa yang telah diperolehi sepanjang program. Semoga proses tarbiah ini berterusan dan akhirnya mereka akan menemui jalan sebenar dalam dakwah ini dengan sama2 menyertai jamaah Islam.

"Teruskan Perjuangan, Tingkatkan Kefahaman"





Para Peserta membentangkan perbincangan mereka didalam kumpulan (LDK)







Pengarah program sebuk menguruskan segala urusan sampai mandi pun tak sempat..kesian teman....







Ni ha...kem komandan dok asyik baca harakah jer.....
tak pe.. dia pun ligat macam gasing sampai 3 hari sekali jer mandi...
patut dapat anugerah ni......

0 ulasan:

Tetamu

Website Tracking

Tarikh

Ini Teman

Foto saya
Nama diberi Ahmad Firdaus b. Mohamad Kelahiran di bumi bertuah Perak Darul Ridzuan. Dilahirkan oleh ibu tercinta pada tahun 1980. Bekhidmat di Ipoh Perak sebagai Mujahid.

Keluarga Teman

Keluarga Teman

Diskusi Usahawan Kali ke 2

Diskusi Usahawan Kali ke 2

Jamuan Makan Malam Bersama MB Perak

Jamuan Makan Malam Bersama MB Perak

Hadis Minggu Ini

" Tiga perkara yang tidak memberi manfa'at bersamanya oleh sebarang amalan, iaitu; menyekutukan Allah, menderhakai kedua ibu bapa dan lari dari medan perjuangan"

(Hadis riwayat Al-Bukhari)

Sembang Teman

Solat Adalah Tiang Agama