"Teruskan Perjuangan, Tingkatkan Kefahaman"

Isnin, 17 November 2008

Kampung Teman

Assalamualaikum warahmatullahhi wabarakatuh......

Sepintas lalu kampung teman yang di cintai...
Ini lah suasana kampung teman. teman budak kampung je...

Membesar di kampung Tg. Piandang. Tg. Piandang ni kawasan bendang dan laut. kire2 nya teman ni pesawah dan pelautlah gamaknya. tapi takdir Allah teman jadi mujahid. Alhamdulillah...
Walaupun teman ni budak kampung, tapi teman dah lama merantau. start form 1 dah keluar dari kampung. sekolah di bagan serai, kemudian belajar di PJB 1999, abis tu koje kejab di Penang. Alhamdulillah dapat sambung di PUO 2003. Lepas tu koje balik di penang. Sekarang Alhamdulillah betugas sebagai mujahid di Ipoh.

Masa begitu pastas berlalu kini dah pun berada jauh dari kampung. Tapi acap kali juga balik kampung. Ingat lagi parit kat atas (taliair), mandi berkubang sampai merah mata2. lawan berenang, lawan menyelam, lawan tuju selut. pergh... zaman tu bukan ingat apa. tiap petang agendanya mesti bekubang kalau tak de keje lain. boleh la test nak lawan berenang. Tu yang lawan berenang kat Bukit merah resort ari tu tak de sapa boleh lawan.

Itu lah kehidupan ibarat roda, dan akhirnya menuju ke Alam abadi.... dan disitulah perkampungan terakhir kita semua termasuk teman. Oleh itu sama2 lah kita menyediakan bekal untuk ke kampung/ distinasi terakhir kita.

Selamat Berjuang......

0 ulasan:

Tetamu

Website Tracking

Tarikh

Ini Teman

Foto saya
Nama diberi Ahmad Firdaus b. Mohamad Kelahiran di bumi bertuah Perak Darul Ridzuan. Dilahirkan oleh ibu tercinta pada tahun 1980. Bekhidmat di Ipoh Perak sebagai Mujahid.

Keluarga Teman

Keluarga Teman

Diskusi Usahawan Kali ke 2

Diskusi Usahawan Kali ke 2

Jamuan Makan Malam Bersama MB Perak

Jamuan Makan Malam Bersama MB Perak

Hadis Minggu Ini

" Tiga perkara yang tidak memberi manfa'at bersamanya oleh sebarang amalan, iaitu; menyekutukan Allah, menderhakai kedua ibu bapa dan lari dari medan perjuangan"

(Hadis riwayat Al-Bukhari)

Sembang Teman

Solat Adalah Tiang Agama