"Teruskan Perjuangan, Tingkatkan Kefahaman"

Khamis, 20 November 2008

DUNIA GILA VS FATWA

Kita sekali lagi dikejutkan dengan pendirian NGO bukan Islam baru-baru ini yang membantah kenyataan Fatwa pengharaman pengkid. memang keterlaluan jika difikirkan. sepatutnya kerajaan dan pehak bertangungjawab perlu membuat kenyataan yang tegas menyokong majlis fatwa serta memberi amaran keras dan tindakan kepada NGO tersebut.
Keadaan ini membimbangkan umat Islam sekiranya sudah ada pihak2 yang berani mempertikan secara jelas mengenai Agama Islam.
Namun...bertu juga apa yang di katakan oleh Tn. Guru Nik Aziz. kalau umat Islam sendiri yang menolak Islam apakah kita mengharapakan bukan Islam untuk membela Islam. Mereka sudah tentu lebih jahil. Maka terjadilah pelbagai penyakit kronik dikalangan umat Islam kini. Lihat saja dialog dibawah yang rakan setugas teman sendiri mengalaminya. Tak mustahil suatu hari ada orang Islam (yang mengaku Islam) menentang Islam secara jelas. Sama-samalah kita fikirkan....

no tu : Hello ni Zaidi ker? ini mamat(bukan nama sebenar).Ingat lagi tak?
aku : hello. ye zaidi ni.Sapa erk?xberapa ingat ler.sori…
no tu : Ala dulu awal tahun kita pernah jumpa kat GM. Zaidi bagi no tel kat saya.Ingat lagi tak?
aku : O ye kot…sori ler terlupa benda dah lama.Keje kat Ipoh lagi ker.(aku hentam wat2 kenal ler…sambil2 tu aku cuba ingat2 siapa mamat ni.Yang aku ingat pernah sekali tu aku makan kat GM ngan wife,ada satu mamat kata kenal aku.lama tak jumpa dia minta no tel.Aku rasa mamat tu ler. Modus operandi yang licik)

no tu : Emm bila kita leh jumpa ye? Skrang saya dah tukar ker Teluk Intan.
aku : (terdiam sekejap…cari alasan xmau jumpa.Aku dok agak dia ni MLM punya orang)
no tu : Emm mcm ni zaidi…saya nak tanya peribadi sikit ni…boleh ker?
aku : Peribadi?hal per…?
no tu : gini zaidi…saya minat sangat ngan zaidi.pertama kali nampak zaidi dulu jiwa saya dah xtenteram.Banyak kali saya tel zaidi xpenah jawab.Boleh tak kalau kita nak berkawan…?
aku : eh kawan per lak…..?(terkelu aku…betul ker mamat ni)
no tu : Ala boleh ler…zaidi hensem,smart.saya suka org macho mcm zaidi ni.
aku : hello…hello…hello…lor pasal per xdengar lak ni...(aku pura-pura tak dengar… stop perbualan.GILA! kalau perempuan yang cakap macam tu ok ler juga.Ni jantan…herannya suara dia tak ler lembut macam maknyah tu.Heran aku…jantan per lak ni?

0 ulasan:

Tetamu

Website Tracking

Tarikh

Ini Teman

Foto saya
Nama diberi Ahmad Firdaus b. Mohamad Kelahiran di bumi bertuah Perak Darul Ridzuan. Dilahirkan oleh ibu tercinta pada tahun 1980. Bekhidmat di Ipoh Perak sebagai Mujahid.

Keluarga Teman

Keluarga Teman

Diskusi Usahawan Kali ke 2

Diskusi Usahawan Kali ke 2

Jamuan Makan Malam Bersama MB Perak

Jamuan Makan Malam Bersama MB Perak

Hadis Minggu Ini

" Tiga perkara yang tidak memberi manfa'at bersamanya oleh sebarang amalan, iaitu; menyekutukan Allah, menderhakai kedua ibu bapa dan lari dari medan perjuangan"

(Hadis riwayat Al-Bukhari)

Sembang Teman

Solat Adalah Tiang Agama